diumenge, 30 de desembre del 2012

melmelada de carbassa (per a menjar sola o amb pa i formatge)

Hola! L'altre dia tenia a la nevera una carbassa tallada a daus, i pensava que volia "innovar" i no fer les receptes "habituals". Així que vaig fer una melmelada de carbassa, una mica "a ojímetro", inspirada en una recepta que vaig trobar per la web. Va quedar boníssima!! Necessitareu: - una carbassa mitjaneta tallada a daus. - menys d'un Kg de sucre (així, a "ojo", jo crec que devia posar uns 700g de sucre per Kg de carbassa, aprox.). - una o dues llimones (depenent de si us agrada més o menys àcida). - una mica de vainilla o bé de canyella. Com fer-la: Es posa en un bol la carbassa tallada a daus amb el suc de les llimones i les pells de les llimones barrejades (després de fer-ne suc, talleu el que queda de la llimona en tres o quatre talls grossos), la vainilla o canyella i el sucre. Això es deixa tapat a la nevera, macerant tota una nit. L'endemà, en una cassola i a foc lent, es cou tota aquesta barreja sense afegir-hi res més. Cal remenar sovint. Jo vaig tenir la barreja al foc durant una hora i 45 minuts, aprox. (poc menys de dues hores). Si voleu, podeu treure les pells de la llimona. Sabreu que la melmelada està a punt quan vegeu que el sucre perleja una mica. Després poseu la barreja en pots de vidre i en feu el buit. Suggeriments per a menjar-la: Si agafeu una llesca de pa d'en Pipirimosca o del Rejkyavik (un pa "consistent" i a ser possible amb llavors), la cobriu ben coberta de la melmelada de carbassa i hi poseu per sobre formatge (ho hem tastat amb formatge tendre de vaca), està per a llepar-se'n els dits!!!!

1 comentari:

  1. Com m'agrada la carbassa en totes les seves versions.
    Ha començat aquesta època de l'any que a molts posa tan melancòlics, i que molts altres gaudeixen perquè la calor ja ens diu adéu, pels seus colors tan especials. Avui us porto un post sobre rodes, desitjo que el gaudeixis. Em segueixes ... Elracodeldetall.blogspot.com

    ResponElimina